Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

مکان های دیدنی بالی | جاذبه های گردشگری بالی

بالی یکی از جذاب ترین مکان ها برای بازدید در کل مجمع الجزایر اندونزی است. بازدید از اینجا هوش از سرتان می‌برد. عطر مست کننده بخور و روغن میخک در هوای غلیظ استوایی محسورتان می‌کند. بادام زمینی را در غرفه‌های کنار جاده‌ها می‌چشید، محصولات گلبرگ‌پاشی شده در پیاده‌روهای شلوغ ریخته شده و موسیقی سنتی گاملان در برابر هیاهوی موتورسوارها به گوش می‌رسد. در ادامه به معرفی مکان های دیدنی بالی می‌پردازیم.

درباره بالی

با وجود هیاهو و هرج و مرج مناطق توریستی اصلی، این جزیره سرشار از زیبایی‌های طبیعی است و جاذبه هایی برای هر نوع مسافری دارد. موج‌سواران برای موج‌های افسانه‌ای می‌آیند، کوهنوردان می‌توانند از قله‌های آتشفشانی جنگلی به سمت آبشارهای مه‌آلود بروند، و دوچرخه‌سواران می‌توانند از میان مناظر سرسبز پر از تراس‌های برنج و مملو از دهکده‌های سنتی دوچرخه سواری کنند. صحنه‌های هنری غنی جزیره یکی دیگر از جذابیت‌های برتر است، اگر آرامش اولویت اصلی شماست، درمان‌های اسپا و خرید در بالی فوق‌العاده و مقرون به صرفه هستند. معنویت لایه دیگری به جذابیت بالی می‌افزاید، و بازدید از معابد باشکوه و مراسم مقدس هندوها از مهمترین کارهایی است که باید در بالی انجام دهید. از آنجایی که کتاب و فیلم معروف «بخور، عبادت کن، عشق بورز» این جزیره افسون‌کننده را به تصویر کشیده است، جمعیت توریستی غیرقابل انکار افزایش یافته است، اما اگر از مسیر اشتباه خارج شوید، همچنان می‌توانید بالی قدیم را تجربه کنید. با فهرست برترین جاذبه ها و مکان های دیدنی بالی، بهترین کارها و برخی از جواهرات پنهان جزیره را بیابید.

پورا تانه لات

پورا تانه لات

در حدود 20 کیلومتری شمال غربی کوتا، Pura Tanah Lot (به معنی معبد در بالی است) یکی از نمادین ترین معابد بالی است. محیط ساحلی تماشایی آن، در یک جزیره صخره ای که توسط امواج متلاشی کننده احاطه شده است، یک عامل شگفت انگیز بزرگ است. برای مردم بالی، این یکی از مقدس ترین معابد دریایی این جزیره است. هر روز غروب، انبوهی از گردشگران از کوتا، لگیان، و سانور راه خود را از میان هزارتویی از خطوطی پیدا می‌کنند که در ردیف سوغاتی‌فروشان قرار گرفته است تا غروب خورشید را در پشت معبد تماشا کنند. Pura Tanah Lot در اوایل قرن شانزدهم ساخته شد و گمان می‌رود که از کشیش نیراتا الهام گرفته شده باشد که از ماهیگیران محلی خواست پس از گذراندن شب بر روی صخره معبدی در اینجا بسازند. اگرچه خارجی‌ها نمی‌توانند وارد هیچ یک از معابد این مجموعه شوند، می‌توانید در هنگام جزر و مد به معبد اصلی بروید. همچنین پرسه زدن در مسیرها، گرفتن عکس و غوطه ور شدن در محیط باشکوه نیز سرگرم کننده است. از Tanah Lot، می‌توانید در امتداد مسیرهای مناظر گرمسیری تا زیبای Batu Bolong، معبد دریایی دیگری که بر روی صخره‌ای با گذرگاه فرسوده‌ای که آن را به ساحل متصل می‌کند، قدم بزنید. پس از تماشای معابد و زیارتگاه‌های مختلف، وقت خود را برای استراحت در یکی از رستوران‌ها و کافه‌های بالای صخره صرف کنید و از قهوه معروف Kopi luwak (قهوه سیوه) استفاده کنید. هنگام بازدید از معابد در بالی، حتماً محترمانه لباس بپوشید.

کوه باتور

هر روز در تاریکی پیش از سپیده دم بالی، صدها بازدیدکننده به قله 1700 متری کوه باتور را آغاز می کنند. هنگامی که به اوج می رسند، طلوع خورشید را بر فراز کوه‌های پوشیده از مه تماشا می‌کنند. این آتشفشان فعال مقدس در منطقه کینتامانی در ارتفاعات مرکزی بالی، حدود یک ساعت رانندگی از اوبود قرار دارد. پیاده روی در مسیرهای مشخص شده نسبتاً آسان است و معمولاً حدود دو تا سه ساعت طول می کشد. سفرهای راهنما معمولاً شامل صبحانه پیک‌نیک با تخم‌مرغ پخته شده با بخار آتشفشان فعال است. در یک روز صاف، مناظر دیدنی و جذاب است و در سراسر دهانه باتور کشیده شده است. رشته کوه اطراف؛ و دریاچه زیبای باتور، منبع اصلی آب آبیاری جزیره. همچنین می‌توانید سفر به اینجا را با بازدید از یکی از مهم‌ترین معابد بالی، Pura Ulun Danu Batur، در ساحل شمال غربی دریاچه، و غوطه‌وری درمانی در چشمه‌های آب گرم در روستای زیبای Toya Bungkah در ساحل دریاچه باتور ترکیب کنید.

معبد اولوواتو

معبد اولوواتو (Pura Luhur Uluwatu) یکی از معروف‌ترین معابد بالی است که به لطف محیط با شکوه آن در بالای صخره است. این منطقه بر صخره‌های دریا در بالای یکی از بهترین مکان‌های موج‌سواری بالی قرار دارد. در زبان بالی، "Ulu" به معنای "نوک" یا "انتهای زمین" و "Watu" به معنای صخره است، نامی مناسب برای موقعیت معبد در شبه جزیره بوکیت، در امتداد نوک جنوب غربی جزیره. مانند Pura Tanah Lot، غروب آفتاب بهترین زمان برای بازدید است، زمانی که آسمان و دریا در نور اواخر بعد از ظهر می درخشند. یافته‌های باستان‌شناسی در اینجا نشان می‌دهد که این معبد منشأ مگالیتیک دارد و قدمت آن به حدود قرن دهم می‌رسد. اعتقاد بر این است که معبد از بالی در برابر ارواح شیطانی دریا محافظت می کند، در حالی که تصور می شود میمون هایی که در جنگل نزدیک ورودی آن زندگی می کنند از معبد در برابر تأثیرات بد محافظت می کنند. این معبد در 25 کیلومتری کوتا قرار دارد.

جنگل میمون اوبود

بازدید از جنگل میمون ها، که به عنوان پناهگاه جنگل میمون های مقدس نیز شناخته می شود، یکی از بهترین کارهایی است که در اوبود، بالی انجام می شود. همچنین اگر از دوستداران حیوانات یا عکاس هستید، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در بالی است. شما می توانید در حدود 10 دقیقه از مرکز شهر در Ubud پیاده روی کنید. علاوه بر سربازان سرگرم‌کننده ماکاک‌های دم دراز خاکستری که خانه‌شان را در اینجا می‌سازند، بخش بزرگی از جذابیت، محیط جنگلی خاطره‌انگیز است که میمون‌ها در آن آزادانه پرسه می‌زنند. مسیرهای سنگفرش شده از میان جنگل های انبوه درختان غول پیکر بانیان و جوز هندی منتهی می شوند، جایی که مجسمه های پوشیده از خزه و معابد باستانی از میان شاخ و برگ های انبوه خودنمایی می کنند و حس تقریباً عرفانی را القا می کنند. این جنگل برای نشان دادن همزیستی هماهنگ بین انسان و حیوانات در نظر گرفته شده است. همچنین از گیاهان کمیاب محافظت می کند و به عنوان مکانی برای تحقیق در مورد رفتار ماکاک ها، به ویژه تعامل اجتماعی آنها استفاده می شود. در ضلع جنوب غربی جنگل یکی از سه معبد یافت شده در اینجا قرار دارد: Pura Dalem Agung Padangtegal قرن چهاردهمی. در اینجا، صدها میمون از میان درختان تاب می‌خورند و از دیوارها بالا می‌روند.

بازدید از بالی با تور بالی

بالی همه ساله بازدیدکنندگان بسیاری دارد. به طوری که این جزیره را به یکی از پر بازدیدترین مقاصد جهانی تبدیل کرده است. اگر شما نیز قصد دارید از این جزیره زیبای توام با آرامش دیدن کنید؛ تور بالی را از دست ندهید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.